|
Post by Mirkku on Dec 8, 2011 18:22:16 GMT 2
Nightwish "Night"Hevonen laukkaa pihan poikki, jäniskin pihalla loikki. Hevonen laukkasi tien yli, tallilla sitä odotti avosyli. Musta harja hulmusi tuulessa, minun tallille tullessa, juuri sinua katsomaan, oi ihana hevoseni. Ratsastaa voin silloin tällöin, et ole mikään pöllöin.MirkkuVirallinen nimi: Nightwish Kutsumanimi: Night Sukupuoli, rotu: tamma, Suomalainen puoliverinen (myös vähän arabiverta) Ikä: 7 vuotta (synt. 22.4.2003) Säkä: 165cm Väri ja merkit: Ruunikko, läsi, puolisukat jokaisissa jaloissa Jälkeläiset: Nightmoon Osaaminen: KO: VaB (jos ratsastaja on hyvin, hyvin kokenut ja antaa selvät avut), Re: 150cm, Me: 100cm, Irt: 160cm (3vuotta) Omistaja: Mirkku Hoitaja: ei oteta Ostin Nightin Helsingistä vuonna 2008. Tamma oli tuolloin peruskoulutettu. Kilpailutaustaa tammalla ei silloin vielä olllut, koska Nightille ei olllut ketään joka olisi voinut sillä ratsastaa. Nightin hinta ei ollut korkea, mutta sen katse valloitti minut. En voinut muuta kun ostaa Nightin. Vuosien saatossa meistä on tullut erottamattomat, ikuiset ystävät.
Luonne: Night on aika energinen tapaus. Hoitaessa tamma seisoo kyllä paikallaan, mutta kavioiden nosto ei meinaa kiinnostaa, sekä mahan alta harjaaminen ärsyttää sitä. Tamma antaa kyllä poikkeuksellisen hyvin silittää varsaansa. Suihku on pelottava Nightin mielestä. Katsoo aina kauhistuneena suihkua ja vilauttelee jopa vähän hampaitaan. Ei kuitenkaan näyki eikä potki. Ratsastaessa tamma kuumuu herkästi. Melkoinen estetykki - loikkaa kevyesti sataakuuttakymmentäkin senttiä, jos ratsastaja on tarpeeksi kokenut. Aloittelijoita Nightin selkään ei kannata laittaa - hermostuu vääristä pohjeavuista ja suuttuu kun ohjista vedetään kokoajan. Kouluratsastuksessa tammalle pitää antaa selkeät avut, muuten ei tule mitään. Maastossa tamma on aika räjähtävää sorttia - lähtee kiitolaukkaan heti laukkasuoran alussa, vaikka ei pyydettäsikään. Night rakastaa hellyyttä, ja kiintyy helpolla omistajaansa.[/color] Hoito-ohjeet: *Ei tarvitse raippaa * Ei aloittelijoiden ratsastettavaksi * Vain yksi ihminen kerralla Nightin karsinaan - Night voi muuten näykkäistä * Kiintyy omistajaansa erittäin helposti. Siksi ei halua muita kuin oman omistajansa karsinaansa. * Sinimusta fleeceloimi tarhaan, jos on yli -5 astetta pakkasta * Toppaloimi tarhaan yli -15 asteen pakkasella * Kaulakappale toppaloimeen yli -20 asteen pakkasella * Klipataan talveksi, joten hyvät loimitukset talvisin * Pelkää suihkua, silloin sitä pitää rauhoitella. Useimmiten porkkavat saavat sen rauhoittumaan. * Estetraanauksen jälkeen jalat kylmättavä * Nightwish lastataan punavalkoiseen traileriin *Antaa silittää varsaansa. Varo kuitenkin. * Annetaan pieniä ruoka-annoksia kerrallaan *Suihkutetaan vain kovan treenin jälkeen. Suihkutuksen jälkeen fleeceloimi päälle. * Suojat jalkoihin esteillä jotka ovat yli 50cm. Alle 50cm esteillä Night ei tarvitse suojia. * Rintaremmi esteille, muuten ilman. * Bootsit maastoon sekä yli 100cm korkeille esteille. Sen verran kompura etujaloistaan, että jos puomi kolahtaa oikein kunnolla niin voi käydä pahastikin. * Voidaan käyttää kouluratsastuksessa hieman raippaa apuna. Night tottelee pientä napautusta, ei tarvitse läimiä Nightiä raipalla. * Voidaan tarvittaessa käyttää myös kankisuitsia. Night ei kuitenkaan ole niin vahva, että niitä pitäisi käyttää muulloin kuin korkeassa kouluratsastuksessa. * Kengät joka jalassa, neljä hokkia joka kengässäVarusteet löytyvät Satulahuoneesta (os. kirkb.proboards.com/index.cgi?board=satulahuone&action=display&thread=25&page=1)
|
|
|
Post by Mirkku on Dec 8, 2011 18:34:39 GMT 2
Nousin ylos sangysta. Raahasin itseni kylpyhuoneeseen ja kavin suihkussa. Kietaisin pyyhkeen ymparilleni ja menin pukemaan. Puettuani soin aamiaisen ja ja pakkasin tallilaukkuni. Sitten olin valmis lahtemaan tallille. Pyorailin tallille melko nopeasti. Menin talliin sisalle ja suunnistin Nightwishin karsinaan. Olin tuonut Nightin tallille eilen, ja se saisi nyt tutustua talliin rauhassa. Taputin Nightwishia ja kurkkasin viereiseen karsinaan, jossa sen varsa, Moon, oli. Moon oli tavallisen energinen itsensa, karsinassakin. Hain satulahuoneesta Nightwishin mustan harjapakin, joka sisalsi punaiset harjat. Harsisin Nightwishia pitkaan ja pitkin vedoin, siita se piti. Kun olin harjannut Nightia tarpeeksi, siirryin kavioiden puhdistamiseen. Puhdistin kaviot oljista ja vahan kaikesta, ja loimitin sitten sen mustavioletilla loimella. Vein Nightin tarhaan ja talutin Mooninkin sinne. Moon ei kylla mennyt vierellani yhta hyvin kuin Night... Olin nyt hoitanut Nightin talta paivalta, ja paatin lahtea kotiin. - Hei hei! Tulen taas huomenna, sanoin hevosilleni ennen kuin lahdin pyorailemaan kotia kohti.
Teen Moonille oman tarinan Moonin paivakirjaan.
Mukava tarina, mutta yksityiskohtia ja pituuttaa voisi olla vähän enemmän. 1p ja 4v€//Fjor
|
|
|
Post by Mirkku on Dec 9, 2011 23:48:24 GMT 2
Astuin sisaan punaiseksi maalattuun talliin. Hevoseni Nightwish asuu siella, se oli saanut sinne tallipaikan muutama paiva sitten. Oma hevonen oli ollut elamani kohokohta. Onneksi Nightwish oli saanut tallipaikan melko nopeasti sen jalkeen, kun olin ostanut sen. Nightwish oli karsinassa oma itsensa. Niinhan se aina oli. Se parski ja horahteli innoissaan. Olin ilmoittanut sille, etta lahtisimme tanaan maastoon. Tamma liikutteli korviaan kuunnellessaan tallilla kuuluvia aania. Silitin Nightin kaulaa hymyillen, ja lahdin hakemaan harjapakkia satulahuoneesta. Harjasin Nightia pitkin vedoin ja rauhallisesti, ettei se hermostuisi. Tamma kun oli herkka nopeille liikkeille. Night nautti harjaamisesta, ja sen huomasi: tamma ummisti silmiaan ja melkein nukahti. Mutta tuota ei kestanyt kauaa: Night olkoi heti katsoa minua paheksuvasti ja veti vahan korviaankin luimuun, kun aloin harjata sita mahan alta. Night kuopi kaviollaan karsinansa lattiaa. - Sooo, yritin rauhoitella tammaa. Night lopetti kavioidensa kopistelun ja heilautti paataan ylos. Satuloin ja suitsin Nightin ja talutin sen tallipihaan. Mittasin jalustimet oikean korkuisiksi ja ponkaisin satulaan. Olin laittanut Nightille jannesuojat, ettei se kolhisi jalkojaan pahemmin, jos sattuisi kompastumaan. Aloitin maastolenkin rauhallisella kaynnilla pitkin ohjin. Night olisi kylla halunnut jo laukata, mutta se pitaa lammitella ensin. Jonkin aikaa kayntia mentyani kannustin sen raviin. Minun ei tarvinnut toista kertaa antaa sille kaskya. Eteemme avautui laukkasuora. Auringon sateet paistoivat puiden valista kiitaessamme laukkaa. Maisemat vilistivat ohitsemme. Laukkasuoran loputtua jarrutin sen takaisin kayntiin ja kaannyin tallille. Tallilla hoidin Nightin ja loimitin sen ja lopuksi vein sen tarhaan.
Oikein kiva tarina, mutta pituutta saisi olla vieläkin enemmän. 1p ja 5v€ // F
|
|
|
Post by Mirkku on Dec 11, 2011 17:27:55 GMT 2
Kaivoin koululaukustani äikän vihkoni ja aloin miettiä siihen kirjoitettavaa ainetta. Mieleeni juolahti hyvä aihe ja aloin kirjoittaa. Huoneeni oikeianpuoleinen seinä oli maalattu hopeanharmaaksi ja siinä oli valkoisia kiemuroita. Vasemmanpuoleinen seinä oli taas ämpätty täyteen hevosjulisteita. Se seinä, jossa kirjoituspöytäni oli, oli tavallisen valkoinen ja ikkuna oli suuri. Laitoin kirjoituspöysällä olevan lampun päälle. Kirjoitin ainetta jonkin aikaa, kunnes kuuli takaa tutun äänen. - Hei Miranda! Milloin menet taas tallille? Minulla on jo ikävä Moonia. - Tänään, vastasin Mintulle, joka on 8-vuotias pikkusiskoni. - Täytyyhän jonkun hoitaa Night. - Jess! Ihanaa nähdä taas Moon, Minttu iloitsee. (Miranda on siis "oikea" nimeni.) Minttu on aina yhtä innostunut Moonin tapaamisesta, koska olen luvannut, että sitten kun olen kouluttanut Moonin ja kilpaillut sillä hieman, Minttu saisi sen omakseen. Minttu käy ratsastamassa aina ollessamme tätimme luona. Täti omistaa pienen, pullean russ-ponin, joka on luonteeltaan hieman laiska ja tosi kiltti ja se on 13-vuotias, sekä sen nimi on Seke. Ei sillä hypätä voi, mutta se ei haitaa Minttua. Itse en ole kiinnostunut Sekellä ratsastamisesta. No, jääpähän Mintulle enemmän aikaa Seken kanssa. Minttu oikeastaan pelkää Nightiä, joten ei uskalla harjata sitä, puhumattakaan ratsastamisesta. Minttu ei uskalla edes tulla Nightin karsinaan. Minttu näki kerran kun lensin komealla kaarella alas maneesin hiekkaan Nightin selästä, sekä sen että Night näykkäsi minua kerran niin että minua sattui hieman. Pian lähden tallille. Tällä kertaa äiti vie minut ja Mintun tallille. Kohta olemme talli pihassa ja sovimme äidin kanssa, milloin voi tulla hakemaan meidät. Sitten lähden kohti tallia Minttu kannoillani. Aamulla olin vienyt Nightin ja Moonin tarhaan. Annan Mintun ottaa Moonin suojiinsa, kun minä haen Nightin tarhasta. Minttu pitää Moonia kiinni riimunvarresta ja hymyilee taputellen Moonia. Moon nauttii siitä emänsä tavoin. Vaikka Minttu on 140senttinen, hän ei näytä siltä että Moon olisi iso hevonen. Minttu kohtelee Moonia samalla tavalla kun Sekeä, vaikka Seke on 130cm poni. Viidentoista minuutin kuluttua olen saanut Nightin karsinaansa. Minttu hoivaa Moonia, ja minä harjaan Nightiä. Pian olen harjannut Nightin ja päätän satuloida ja suitsia sen ja lähteä ratsastamaan. Minttu saisi tulla katsomaan. Ajattelin mennä tänään esteitä.
Maahan oli satanut paksu kerros lunta, joten huomenna halusin mennä maastoon nauttimaan lumesta.
Estetunti sujui hyvin, mutta aina en kerennyt Nightwishin hyppyyn mukaan ja jalustimet lähtivät jalasta useampaan otteeseen. En kuitenkaan tippunut. Talutin Nightin kentältä talliin ja riisuin sen omassa karsinassaan varusteistaan. Sitten loimitin sen ja vein tarhaan. Ennen kun se ryntäsi tarhaan muiden hevosten joukkoon, annoin sille pari porkkanan palaa. Sitten äiti tulikin hakemaan.
Oikein kiva tarina, nyt pituuttakin oli jo kivasti! 3p ja 6v€ // F
|
|
|
Post by Mirkku on Dec 14, 2011 19:00:13 GMT 2
Oli taas aika mennä hoitamaan Nightiä. Ilma oli melkoisen märkä. Lumi maassa oli rännäksi muuttunutta, ja sankat pilvet peittivät taivaan. Onneksi minulla oli päivään piristys, ja se odotti tallissa - Night tietysti! Ulkona oli nollakeli. Astuttuani talliin, lämpö tuntui mukavalta. Saapastelin tallin käytävää pitkin ja avasin Nightin karsinan oven. Rapsuttelin tammaa ja työnsin pääni sen paksuun, tuuheaan, mustaan harjaan. - Mitäs sinä haluat joululahjaksi? Varmaan säkillisen porkkanoita... Tai ehkä ostan sinulle Mestyn varusteesta jotain kivaa, supisin sille. Night heilautti päätänsä ja minä kiedoin käteni sen kaulan ympärille. - Nyt on aika harjata sinut, sanoin sille. Hain harjapakin ja aloitin Nightin harjaamisen. Se oli sellainen kun ennenkin - ärsyyntyi kun harjasin sitä mahan alta. Muuten harjaaminen onnistui. Puhdistin tamman kaviot. Aluksi se ei meinannut nostaa kavioitaan, mutta loppujen lopuksi sain kaviotkin puhdistettua. - Hyvä tamma, kehuin sitä ja taputin kaulalle. Hain Nightin satulan ja suitset. Nostin satulan Nightin selkään ja laitoin sen oikealle kohdalleen ja kiristin satulavyötä hieman. Sitten laitoin suitset sen päähän ja kiinnitin soljet. Talutin Nightin maneesiin ja siellä nousin selkään. Lämmittelin Nightin menemällä käyntiä voltteja tehden, sekä ravaten kokorataleikkaa. Sitten aloitin kouluratsastuksen. Ensin harjoitusravissa, sitten keskiravissa josta lisättyyn raviin, siitä sitten vapaata käyntiä ja keskikäynti. Sitten laukkatyöskentely. Lisätty laukka, keskilaukka ja harjoituslaukka. Koulutunnin jälkeen olin tyytyväinen. Night oli ollut normaalia kuuliaisempi avuilleni. Tallissa otin Nightiltä varusteet pois ja harjasin sen kunnolla. Kävin suihkuttamassa Nightin jalkoja pesuboksilla ja vein sen sitten ulkoloimeen pukeutuneena tarhaan. Siivosin vielä sen karsinan ja lähdin kotiin. (laitoin kuvan osoitteen, koska kuva ei muuten näkynyt ainakaan minun koneella) Kuvan yläosa näyttää huonosti väritetyltä, mutta tussista loppui väri kesken. aijaa.com/009139211212.jpgKiva tarina ja hieno kuva! 4p ja 7v€ // F
|
|
|
Post by Mirkku on Dec 17, 2011 16:41:10 GMT 2
Tänään inspiraationi ei olisi riittänyt pitkään tarinaan, joten päädyin kuvaan: aijaa.com/003159221439.jpg Laitoin osoitteen, kun en taaskaan saanut näkymään oikein En tiiä mikä on syy. Sori kun kuva ei ole väritetty. Harjoittelimme tänään Nightin kanssa esteitä, mutta puolessa välissä tuntia alkoi sataa. Päätimme sitten sateen alettua mennä talliin. Kiva kuva! 1p ja 4v€ // Fjor
|
|
|
Post by Mirkku on Dec 18, 2011 10:54:46 GMT 2
Ajattelin viettää tänään tallilla koko päivän tehden jouluvalmisteluita, mm. karsinankoristelua, varusteiden pesua, puunaten Nightiä, ja kaikenlaista muuta. Nightille pitäisi ostaa joululahjakin, mutta yritän kerätä ennen joulua rahaa hieman isompaan lahjaan... tai oikeastaan kalliimpaan. Moonillekin pitäisi ostaa jotain, en vaan vielä tiedä mitä. Pyöräilin räntäsateessa Kirkbriden tallin pihaan. Punainen talli seisoi samassa paikassa kuin ennenkin, ja jotkut tallin hevosista söivät heinää tarhoissaan loimet yllään. Pakkasta oli -5 astetta. Tämä oli taas yksi niitä päiviä, milloin Night oli liian kuuma ratsastukseen. Tamma riehui karsinassaan paukuttaen kavioillaan karsinansa lattiaa ja viskellen päätään hirnuen. - Miten sinä olet noin villi? Kysyin siltä katsoen sitä oudosti yritellen rauhoitella sitä. Vein Nightin vähäksi aikaa tarhaansa. Siellä tamma laukkasi hurjaa laukkaa pukitellen. Katsoin sen touhua kummissani ja mietin, että se tuolla menolla loukkaisi itsensä. Päätään viskellen Night tuli portille. - Lähden taluttelemaan sinua metsään, sanoin sille ja tarrasin sen riimunaruun.
Metsässä meillä lähti homma lapasesta... Night lähti sielläkin laukkaamaan ja yritin jarrutella sitä. En tajunnut päästää irti. Yhtäkkiä Night pysähtyi. Ihmettelin asiaa, mutta lähdin sitten tallille päin. (kuva tulee)
Tallilla aloitin karsinan koristelun. Kiedoin punaista nauhaa Nightin karsinan pylvääseen ja paksun vihreän nauhan karsinan oveen. Koristelin vihreää nauhaa palloin ja laitoin siihen enkelinkin. Olin tyytyväinen. - Miranda! Kuulin äänen takaani. Sehän oli Mintun ääni! - Mitä sinä täällä teet? Sanoin Mintulle jonka piteli riimunvartta jonka toisessa päässä oli Moon. - Tulin katsomaan Moonia, tietty, hän sanoi. - Minäkin ajattelin hoitaa tänään Moonia, sanoin. Minttu oli jo Moonin karsinassa uppoutuneena hoitamiseen. Huokaisin syvään ja halasin Nightiä.
Kiva tarina! 3p ja 5v€ // F
|
|
|
Post by Mirkku on Dec 24, 2011 9:52:11 GMT 2
Heräsin tänään aikaisin. Kukaan muu omakotitalossamme ei ollut vielä herännyt. Musta suomenpystykorvamme Laku ei ollut vielä herännyt, vaan nukkui sohvanmutkassa. Kävin suihkussa ja puin tallikamppeet ylleni. Harjasin ruskeat hiukseni ja laitoin ne punaiselle pompulalle. Sitten petasin petini. Kävin hakemassa vaatehuoneeni hyllyltä teddyromaanin, jonka olin tilannut mestyn varusteesta Nightille joululahjaksi. Paketoin lahjan kauniiseen punaiseen lahjapaperiin. Touhutessani en huomannut, että Laku ilmestyi taakseni, joten säikähtin kun se tuuppasi minua suippokuonollaan selkään. Paketoituani kävin vielä Lakun kanssa lenkillä. Kun tulin, jätin keittiön pöydälle viestin. "Menen tallille hoitamaan Nightin ja Moonin. Ehkä ratsastankin, mutta tulen kyllä jouluaterialle! Terveisin, Miranda "Mirkku" " Pyöräilin tallille kokomatkan nopeasti. Halusin koristella Nightin tämänpäiväistä maastoratsastusta varten. Kun pääsin Kirkbrideen menin Nightin karsinaan. - Tästä saat aamuheinäsi- ja kaurasi. Annoin Nightille pari kiloa heinää ja puolikiloa kauraa. Sitten aloin letittämään Nightiä. Letitin Nightin mustan harjan ja lisäsin siihen punaisia nauhoja. Siitä tuli nätti, vaikka itse sanonkin. Joulumaasto alkoi (maksu joulumaaston sivulla). Lenkki oli tosi kiva ja piristi meitä kumpaakin. Tallissa, kun olin riisunut Nightin varusteista, annoin sille joululahjan. - Hyvää joulua Night! Tämä on teddyromaani, koska rahat ei riittänyt lampaankarvaromaaniin. Kyllähän tää kelpaa sulle, eikö? Night näytti iloiselta kun kokeilin romaania sen selkään. Tänään en enempää kuitenkaan aio ratsastaa, joten vein teddyromaanin satulahuoneeseen. Ulkona oli kirpeä pakkanen. Tai se tuntui kirpeältä, vaikka siellä oli vain -5°C. Loimitin Nightin sinimustalla fleeceloimella ja vein Nightin tarhaan. Siivosin vielä reippaasti Nightin karsinan. Minut valtasi tunne, etten haluakaan vielä lähteä. Menin katsomaan Nightiä kun se vietti hevosjouluaan Sportin, Muffetin ja Wilin kanssa. Oli ihanaa omistaa hevonen. Sen kanssa sai touhuta mielinmäärin, vaikka joka päivä. En luopuista Nightistä ikipäivänä, vaikka saisin 1 000 000 miljoonaatriljoonaatuhattasataatriljoonaa euroa. Night oli kultaakin kalliimpi, ja platinaakin. Miten löysinkään noin kauniin ja mukavan hevosen? Ehkä onni potkaisi. Vihdoin. Nyt oli aika lähteä kotiin. Jouluateria odottaa! Kotona istuuduin pöytään, joka oli täynnö jouluherkkuja. Oli lanttulaatikkoa, perunalaatikkoa, porkkanalaatikkoa, kinkkua, rosollia, lohta... ja jälkkäriksi luumukiisseliä ja kermavaahtoa! Ahmin ruuan ja minun piti odottaa isää ja äitiä että hekin ovat syöneet. Sitten kun he olivat syöneet menimme joulusaunaan. Saunasta tultuamme oli aika avata lahjat. Kello oli jo 7. Silloin meillä yleensä avataan lahjat. Minä sain hevospyyhkeen, varsan koulutusoppaan, hanskat, hevospussi- ja tyynylakanat, kylpytakin, hiuskiinnitysjuttuja ;D, suklaata, marmelaadikuulia ja koruntekopakkauksen. Olin hyvin tyytyväinen lahjoihini. Olin ollut tosi kiltti tänä vuonna: näköjään. Nightwish: Napero Ihana Great Hassu Titinalle ;D Huh huh kun pitkä tuli Oiekin kiva tarina! 4p ja 8v€ // Fjor
|
|
|
Post by Mirkku on Dec 28, 2011 18:35:46 GMT 2
Puunasin tätä kaks päivää, lopputulos on ihan hyvä mun mielestä. En jaksanut värittää muuta kun ihmisen ja hevosen ;D Mutta sarjiksesta saatte selvän (toivottavasti) mitä teimme Nightin kanssa tänään (käsiala on yhtä suttua, mutta toivottavasti saatte siitä edes jotenkin selvää. Skanneri leikkaa aina kuvan alaosasta pienen palan pois, joten älkää ihmetelkö Väritin mustan sijasta lyijykynällä, koska en löytänyt mustaa väriä ;D Kiitos kivasta sarjakuvasta! 3p ja 7v€ // F
|
|
|
Post by Mirkku on Dec 28, 2011 21:38:50 GMT 2
Oli kirpeä talvi-ilta. Pakkasasteet olivat nousseet yli kahdeksan ja tuuli puhalsi voimakkaana. Olin käynyt tallilla joulupyhinäkin, mutta joululoman loputtua tallille meneminen alkaa vaikeutua. Koulukiireet painaisivat päälle, ja kokeisiin lukuun kuluu nykyisin useampi tunti. Huokailin syvään astellessani pää painuksissa kohti Kirkbrideä. Kohta en voisi enää käydä Nightin luona näin usein. Ajatuskin sai aikaan kylmät väreet selässäni. Onneksi sain revittyä elämästäni edes vähän aikaa Nightille - Night oli aina etusijalla, vaikka olihan koulukin tärkeää. Nightin ohi mikään asia ei kuitenkaan menisi. Pian saavuin tallin pihaan ja vedin tallin ovet auki. Tallissa oli aina niin kotoinen tunnelma ja hevosien hirnunta kruunasi tallitunnelman. Erotin hirnuntaäänien joukosta Moonin äänen. Huokaisin jälleen ja kävelin sitten kädet taskuissa Nightin karsinalle. Night oli onnellisen näköinen mutustellessaan heiniään. Tamma nosti korvansa tomerana pystyyn nähdessään että joku tuli sen karsinaan. Kiedoin käteni ruunikokon Nightin kaulan ympärille. - En luopuisi sinusta IKINÄ! Ikinä, ikinä, IKINÄ! Sanoin tammalle kyynel silmässä. Hevonen hörähti ja töytäisi minua lohduttavasti turvallaan. - Voi Night... Sanoin sille silittäen tammaa otsasta, otsaharjan alta. Silittelin ja halin tammaa viitisen minuuttia ja hain sitten harjat satulahuoneesta. Harjasin tamman huolella ja puhdistin Nightin kaviot. Tamma oli tänään tyynen rauhallinen, rauhallisempi kun ennen. Ehkä se vaistosi ilmassa surullisuutta, haikeamielisyyttä. Satuloin ja suitsin tamman. Talutin sen sitten tallipihalle ja nousin siellä selkään. Maasto oli luminen. Lumessa oli rutkasti hevosen kavion jälkiä. Night kulki allani kivasti, ei ryntäillyt turhia. Night oli kuitenkin oma itsensä laukkasuoran alussa. Night lähti kiitolaukkaan ja siinä vauhdin huumassa unohdin tyystin kaikki murheet. Tuuli paiskasi kasvojani kohden ja Nightin musta harja hulmusi villisti tuulessa. Jarrustin Nightin raviin käännöksen tullessa vastaan. Night kulki korvat hörössä. Olin iloinen - Minulla oli sentään hevonen! Käännyin tallipihaan ja pidätin Nightiä. Tamma pysähtyi ja minä hyppäsin alas selästä. Talutin Nightin talliin ja riisuin Nightin varusteista. Harjasin tamman ja loimitin sen sinimustalla loimella. Vein Nightin tarhaan ja aloin siivota Nightin karsinaa. Loin lannat, vaihdoin puhtaat oljet ja vaihdoin vanhan suolakiven uuteen. Kahdeksalta lähdin kävelemään kotia kohti. Loppu Kiva tarina, 3p ja 4v€
|
|
|
Post by Mirkku on Dec 29, 2011 11:39:29 GMT 2
Laitoin Nightin valmiiksi maastolenkkiä varten (eilen) 1p ja 6v€ // F
|
|
|
Post by Mirkku on Dec 31, 2011 13:05:57 GMT 2
Tällänen nopea hoitokerta Inspiraatiota ei ollut tarinaan, joten tekasin paintilla kuvan 1p ja 4v€ // Fjor
|
|
|
Post by Mirkku on Dec 31, 2011 19:01:18 GMT 2
Sain idean tarinaan! ;D
Hyppäsin siniseen Hondaan. Isä lupautui viemään minut tallille. Lähdimme ajamaan kohti Kirkbrideä. Isä sanoi jotain, mutta en kuunnellut kun olin täysin uppoutunut ikkunasta katseluun. - Kuulitko sinä? Isä sanoi katsoen peilistä minua. - Ai mitä? Sanoin katsoen edelleenkin ikkunasta. - Monelta tulen hakemaan sinut? - Vaikka puoli kahdeksalta, vastasin ja katsoin vieressä olevia ratsastusvarusteitani. Isä ja minä olimme pian perillä Kirkbridessä. - Pidä hauskaa sen konin kanssa! Isä huusi jälkeeni kun olin jo melkein tallin ovella. Kuulin isän huudon. Isä ei edes muistanut Nightin nimeä! Hävytöntä! Isä voisi edes hieman panostaa harrastukseeni, eikä olla vain kuskaamassa minua tallille tai kisapaikoille, mutisin itsekseni. Isä voisi tehdä sellaisen uudenvuoden lupauksen, että panostaisi hevosharrastukseeni ja opettelisi eden Nightin nimen. Avasin Nightin karsinan oven kohmeisilla sormillani. Olin unohtanut fleecehanskani autoon. Silitin Nightin pehmeää talvikarvaa ja tunsin Nightin lämmön. - Pehmo, sanoin sille katsoen sitä sen ystävällisiin silmiin. Night tuuppi minua lempeästi turvallaan. Noin se teki aina, kun halusi jotain. - Haluatko uudenvuoden ratsastukselle? Kysyin tammalta sen tuuppiessa minua. Kävin hakemassa Nightin harjat ja harjasin Nightin. Sitten nostin satulan Nightin selkään ja kiristin hieman satulavyötä. Night avasi suunsa kuolaimille, ja kun olin laittanut kuolaimet sen suuhun, kiinnitin soljet. Laitoin Nightin jalkoihin suojat ja lähdin taluttamaan Nightiä tallipihalle. Tallipihalla nousin selkään ja ohjasin Nightin lumiselle estepolulle. Annoin Nightin mennä käyntiä pitkin ohjin vähän aikaa, kunnes annoin sille pohjeapuja siirtyä raviin. Ravasimme lumisessa metsässä. Lumi pöllysi Nightin kavioiden alla . Joissakin kohtaa kuului vaimeasti rakettejen paukkumista, mutta vain harvoissa kohti. Nostin Nightille laukan ja kiisimme valkoisessa hangessa. Kohta hiljensimme raviin ja käännyimme takaisin Kirkbrideen. Tallilla riisuin Nightin varusteista ja harjasin sen perusteellisesti. Loimitin Nightin ja vein sen tarhaansa. Pian sininen Honda kaarsi pihaan ja juoksin autoon. Kotona söimme hyvin ja sitten lähdimme ulos ampumaan raketteja.
Hyvää uutta vuotta 2012 koko Kirkbriden väelle!
Kiitos kivasta uudenvuoden tarinasta. Hyvää uutta vuotta sullekkin! 2p ja 6v€ // F
|
|
|
Post by Mirkku on Jan 2, 2012 11:50:15 GMT 2
Nightwish 1p ja 4v€ // F
|
|
|
Post by Mirkku on Jan 2, 2012 13:19:13 GMT 2
Olin hoitanut Moonia ja ratsukouluttanut sitä. Nyt oli Nightin vuoro. Tosin sitä ei tarvinnut ratsukouluttaa. Ajattelin ratsastaa Nightillä tänään lumisella kentällä. Astelin Nightin karsinan eteen ja liu'utin oven auki. Silittelin tammaa ja kävin hakemassa Nightin harjat. Harjasin tamman. Jätin tänään satulan pois. Suitsin Nightin ja talutin sen kentälle. Nousin selkään. 10 minuutin alkuverryttelyn jälkeen annoin laukka-avut ja laukkasin pari kierrosta. Night innostui pukittelemaan. Tamma heitti kaksi lennokasta pukkia, ja minä lensin komealla kaarella lumiseen maahan. Puistelin itseni lumesta ja menin hakemaan Nightin kentän toisesta päästä. Nousin kentän aidalta selkään. Kannustin Nightin raviin ja tein ravissa kaikenlaisia harjoituksia. Voltteja, suunnan vaihtoa ja kaikenlaisia muita kiemuroita. Night oli varmasti jo lämmennyt. Kokosin pari estettä kentälle. Kumpikin oli 60cm. Ohjasin Nightin esteille ja se loikkasikin niistä reilulla ilmavaralla. Korotin esteitä 80cm. Niistäkin tamma hyppäsi hienosti. Pian jarrutin Nightin käyntiin ja taputin sitä palkinnoksi hyvästä tunnista. Ravasin vielä pari kierrosta jonka jälkeen kaarsin Nightin keskihalkaisijalle ja liu'uin alas selästä. Talutin Nightin talliin ja riisuin sen varusteista. Ruokin Nightin lopuksi.
Loppu[/font]
2p ja 5v€ // F
|
|